Cum sa fii bun Manager HR in Romania?

Intr-o perioada in care romanii se orienteaza mai mult spre locurile de munca din strainatate, trebuie sa intelegem ca exista si angajatori locali care pun la bataie locuri de munca in Romania si care sunt capabili sa livreze la acelasi standard.
Unul dintre cei mai importanti jucatori din piata, cu peste 170 de locuri de munca ocupate in Bucuresti, este Playtika Romania. Pentru ca am vrut sa vedem ce inseamna sa fii manager, dar si angajat al unei astfel de companii, am stat de vorba cu Aurora Mateiuc, HR & Recruitment Manager, Playtika Romania.
Ce inseamna sa fii manager in Romania, astazi?
Grea intrebarea!
Cred ca pentru managerul roman cea mai mare provocare astazi este sa incerce sa NU fie SEF, ci Leader. Sa stie ca nu exista o reteta universal valabila pentru rezolvarea tuturor lucrurilor, sa fie flexibil, open-minded si sa ii inspire pe ceilalti prin puterea exemplului.
Cu privire la angajatii tai, care sunt cele mai grele situatii pe care trebuie sa le gestionezi?
Toate situatiile conflictuale (sau cu potential conflictual) pe care a trebuit sa le mediez au fost o provocare. Din fiecare, insa, am invatat cate ceva. Ca mediator este obligatoriu sa asculti, sa iti pastrezi calmul si sa ramai obiectiv si corect.
Adoptarea unei politici a usilor deschise imbunatateste comunicarea interna, iar implementarea ei corecta detensioneaza multe situatii care ar putea escalada. Colegii mei sunt mai implicati si mai responsabili, mult mai orientati catre gasirea de noi solutii.
Povesteste-ne putin despre compania pe care o conduci?
Playtika este lider si creator de piata la nivel mondial; este cel mai mare dezvoltator de jocuri “social casino” pe iOS, Android si, per total, cel mai mare dezvoltator de jocuri pentru Facebook. Playtika este o companie tanara, fondata in 2010 de angajati tineri. Suntem o echipa de management formata din manageri locali si straini. Eu sunt responsabila de strategia de Resurse Umane pentru Romania.
Suntem moderni, veseli, creativi si inovatori, suntem o familie fericita cu peste 170 de membri numai in Romania. Cred ca imi trebuie spatiul de stocare al unui server maricel ca sa-ti pot spune cat de mult imi place compania, viziunea pe care o are, abordarile manageriale si oamenii. Pur si simplu “I love my job!”
Esti un angajator al generatiei Y, inteleg din ce-mi povestesti? Cum ai descrie generatia?
Categoric. Media de varsta in Romania este undeva pe la 24-25 de ani. Eu am data de nastere cea mai indepartata de momentul actual J, serios! Nu as vrea sa descriu toata generatia (am mai facut-o intr-un articol) si as vrea sa folosesc ocazia asta pentru a le multumi public colegilor mei pentru tot ce invatam zilnic impreuna. Sunteti destepti, inteligenti, creativi, directi, cu incredere in voi, amuzanti, puternici, responsabili si muncitori!
Ai un background solid in HR, ai recrutat si Y si X: cum vezi evolutia pietei muncii din Romania din acest punct de vedere?
As spune ca in 11 ani am invatat mult, niciodata destul. Am lucrat in diferite industrii si pe diferite roluri de HR. Piata muncii in IT/tehnologii/online devine din ce in ce mai ofertanta pentru cei in cautarea unui loc de munca in aceste domenii. Asta inseamna ca exista o paleta larga de oferte pentru cei cu experienta potrivita, oferte care nu mai sunt doar locale ci si internationale, iar companiile din Romania trebuie sa se adapteze si sa se imbunatateasca constant pentru a ramane dezirabile. Exista un “War for Talent”, si este in plina desfasurare. Pozitionarea noastra pe piata din Romania este una exceptional si ne avantajeaza in acest razboi pentru talente.
Care sunt, din punctul tau de vedere, perspectivele profesionale ale reprezentantilor generatiei Y?
Dupa ce vor invata beneficiile pe care le aduce rabdarea si isi slefuiesc un pic abilitatile organizatorice vor cuceri lumea. De fapt, deja o fac!
Care este, din experienta ta, ordinea prioritatilor angajatului de astazi: beneficii, program, salariu si care sa fie motivele pentru care fac aceste alegeri?
Cred ca toate 3 sunt foarte importante si ca asezarea lor intr-o ordine tine foarte mult de momentul in care te afli in viata. Prioritatea lor se poate schimba oricand, insa raportul dintre ele este intotdeauna echilibrat. Din experienta, cred ca salariul & programul ar fi prioritare, iar beneficiile sunt complementare. De asemenea, notorietatea angajatorului in piata este inca un element care trebuie luat in considerare.
Cum alegi sa-ti motivezi angajatii si care crezi ca sunt cele mai mari greseli pe care le fac angajatorii vremii?
Pe langa salariu, beneficii, program flexibil etc ? Cred ca este foarte important sa necunoastem intre noi si sa intelegem impactul pe care il are munca fiecaruia. As mai adauga faptul ca acordam incredere, resposabilitate, sustinem cresterea si dezvoltarea profesionala si personala. In privinta greselilor pe care le fac angajatorii vremii... nu sunt in masura sa judec. Mi-ar placea insa sa vad mai multa flexibilitate, mai putina birocratie, mai multa orientare catre solutii.
Dar… care sunt si greselile angajatilor, sigur au si ei cateva.
Bineinteles ca si angajatii gresesc, ca doar oameni suntem cu totii (nu casute intr-o organigrama). In ultima vreme as spune ca greseala cea mai des intalnita ar fi aroganta. Solutia ar fi sa “Stii ca NU STII!” pentru a putea cere ajutor.
“Solutia ar fi sa “Stii ca NU STII!” pentru a putea cere ajutor!”.
Aurora Mateiuc, HR & Recruitment Manager, Playtika Romania